Challenges of implementing Socio-Educational Measures in Small-Sized Municipalities I: a case study from the Marilandia do Sul/PR

Authors

DOI:

https://doi.org/10.47208/sd.v28i3.2985

Keywords:

Socioeducação. Território. Estado. Adolescentes. Atos Infracionais.

Abstract

This is an article resulting from the dissertation “The Execution of Socio-Educational Policy in Small Municipalities I: A Case Study”, presented in 2019 to the Graduate Program in Serviço Social e Política Social da Universidade Estadual de Londrina (UEL).. It aims to demonstrate how the socio-educational policy is implemented in the small Paraná municipalities of California, Marilândia do Sul and Rio Bom, which make up the Marilândia do Sul / PR District. For this, a qualitative research was carried out, with bibliographic review and field research, based on semi-structured changes with social workers who coordinate the execution of socio-educational measures and documentary research. The main results were the lack of implementation of the Social Protection Service for Adolescents in Compliance with the Social and Educational Measure of LA and PSC; scarce human resources; non-articulation of the network; and non-compliance, even partially, with the Municipal Socio-Educational Assistance Plans.

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Author Biographies

Paloma Andressa Xavier de Paula, Universidade Estadual de Londrina

Graduada em Serviço Social na UNESPAR – Universidade Estadual do Paraná – campus de Apucarana (2013). Mestra em Serviço Social e Política Social pela UEL – Universidade Estadual de Londrina (2019) e doutoranda pelo mesmo programa. É Agente Fiscal no CRESS PR (Conselho Regional de Serviço Social) na Seccional de Cascavel desde 2019.

Andréa Pires Rocha , Universidade Estadual de Londrina

Graduada em Serviço Social na UNESP - Universidade Estadual Paulista campus Franca (2000). Mestra em Educação pela UEM - Universidade Estadual de Maringá (2005) e Doutora em Serviço Social pela UNESP - Universidade Estadual Paulista campus Franca (2012) . Desde 2004 é docente da UEL - Universidade Estadual de Londrina no Departamento de Serviço Social, atuando na graduação e no Programa de Pós-Graduação em Serviço Social e Política Social.

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Published

2022-12-31

How to Cite

Xavier de Paula, P. A., & Pires Rocha , A. (2022). Challenges of implementing Socio-Educational Measures in Small-Sized Municipalities I: a case study from the Marilandia do Sul/PR. Sociedade Em Debate, 28(3), 237-252. https://doi.org/10.47208/sd.v28i3.2985