Cursos de Filosofia no Rio Grande do Sul
Memórias e interdisciplinaridade
Abstract
The research “Philosophy Courses in Rio Grande do Sul: Memories and Interdisciplinarity” aims to present a brief historical overview of the characteristics of more than a dozen Philosophy Courses that worked and others that have already been extinguished. What is the political-pedagogical project that can be inferred from the objectives of the Courses? It can be found, initially, by explaining the method of teaching the perspective of learning the method of philosophizing. Then, there is the incentive to philosophical research, that is, teaching by researching. In this sense, the curricular organization articulates a pedagogical strategy. Finally, the philosophical act of the courses is organically inserted in the public space. This makes Philosophy relevant in society.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.